• Employer branding

Aldi

ALDI Nederland stond voor de uitdaging haar werkgeverspositie te versterken. Het merk is bij veel mensen bekend als ‘de discounter’, maar de arbeidsmarkt weet niet altijd hoeveel mogelijkheden, verantwoordelijkheid en groei er schuilgaan achter het merk. ALDI wil laten zien dat werken bij hen meer is dan je denkt.

AANPAK

In samenwerking met bureau Born05 en productiepartner KLCK werd een campagne ontwikkeld waarin medewerkers centraal staan. Het uitgangspunt: geen façade, maar echte verhalen van collega’s op kantoor, in winkels en distributiecentra. We vertaalden de propositie “Meer dan je denkt” in authentieke content: medewerkers tonen wat ALDI voor hen betekent, hoe zij verantwoordelijkheid nemen en richting geven aan hun toekomst. Dit sluit aan op ALDI’s eigen teksten: “Wij zitten in transitie en we veranderen nu sneller dan ooit. Er is zoveel meer mogelijk en er is zoveel meer dan je denkt.”

RESULTAAT

De uitingen werden breed ingezet in een 360°-campagne: van hero-video’s tot doelgroepgerichte stills en sociale content, gekoppeld aan een vernieuwde werken-bij site. De campagne gaf het werkgeversmerk een frisse, herkenbare stem binnen de arbeidsmarktcommunicatie van ALDI. Het concept “Meer dan je denkt” maakte zichtbaar dat ALDI meer is dan alleen discountprijzen: het is ook een werkgever met ambitie, groei- en ontwikkelmogelijkheden, en innovatieve werkprocessen. De nieuwe contentstrategie werd opgepakt in alle relevante kanalen en sloot naadloos aan op het vernieuwde carrièreportaal van ALDI.

“ALDI is meer dan je denkt.”

 

Impact 

Dankzij de campagne is het werkgeversbeeld van ALDI zichtbaar versterkt. Enkele verrassende cijfers: meer dan 11 miljoen impressies in de en een conversiepercentage bezoeker naar sollicitatie van 14 %, terwijl het doel 11 % was. Ook werd er groei van 59 % meer sollicitanten gemeten. Intern leidde de erkenning van het merk als werkgever tot een toegenomen trots: medewerkers zagen zichzelf terug in het merkverhaal en gaven positieve feedback. Daarnaast werd ALDI voor het tweede (en inmiddels derde) jaar op rij gecertificeerd als Top Employer, wat de geloofwaardigheid van de werkgeverspropositie verder versterkte.

SNW_DSC5331
SNW_DSC3966
SNW_DSC4681
SNW_DSC4833-e1700042362459
SNW_DSC5232
SNW_DSC5246-e1700042393674
SNW_DSC5253
SNW_DSC5252
SNW_DSC5328
Credits
NW team
Meer weten?
Neem contact met ons op

Gerelateerde cases

BEKIJK
CASE

Univé

BEKIJK
CASE

Nederlands Film Festival