• Corporate story

Univé

Univé gelooft dat zekerheid begint bij verbinding. Verbinding met de buurt waarin je woont, met de mensen die je vertrouwt en met de kennis die je helpt risico’s te voorkomen. Als coöperatie is Univé er niet alleen om schade te vergoeden, maar vooral om samen schade te voorkomen. Het doel is om mensen te inspireren en te ondersteunen in een veiligere, sterkere gemeenschap, van praktische tips tot het mogelijk maken van lokale initiatieven.

AANPAK

We ontwikkelen videoformats die aansluiten op de verschillende rollen van Univé: van mini-documentaires over buurtinitiatieven tot korte explainers en Q&A’s met adviseurs. Door te werken met echte medewerkers en een herkenbare visuele stijl blijven de verhalen authentiek en dichtbij. Voor formats als ‘Verbeter je buurt’ gaan we de wijk in om te laten zien hoe Univé lokale initiatieven mogelijk maakt en samen met leden werkt aan een veiligere en sterkere buurt. Ook gingen we aan de slag met fotografie om de beeldbehoefte te vertalen naar nieuwe beelden die het merk in alle kanalen versterken.

RESULTAAT

Een complete campagne waarin video en fotografie elkaar versterken. De serie van acht social ready video’s werd direct herkenbaar als Univé-content, met formats die eenvoudig zijn door te ontwikkelen. Daarnaast maakten we een uitgebreide fotografiecampagne voor de website. Met tientallen modellen en locaties visualiseerden we alle verzekeringen in het Univé-assortiment. Ook fotografeerden we meerdere kantoren, waardoor de visuele identiteit door alle uitingen heen consistent werd.

“Veiligheid begint met elkaar.”

 

01-11-2024 unive ridderkerk rijksstraatweg 5 dag1-574
05-11-2024 unive schiedam grote markt 29-028
05-11-2024 unive schiedam grote markt 29-115
05-11-2024 unive schiedam grote markt 29-316
05-11-2024 unive schiedam grote markt 29-544
05-11-2024 unive schiedam grote markt 29-1094
07-11-2024 unive rotterdam van der waalslaan 37-306
07-11-2024 unive rotterdam van der waalslaan 37-837

Impact 

De nieuwe formats zorgden voor een meetbare stijging in bereik en interactie op de social kanalen van Univé. Lokale initiatieven kregen extra zichtbaarheid en werden beter bezocht. De herkenbare stijl versterkte de merkidentiteit en creëerde een sterke visuele verbinding tussen alle uitingen.

Credits
NW team
Meer weten?
Neem contact met ons op

Gerelateerde cases

BEKIJK
CASE

Univé

BEKIJK
CASE

Nederlands Film Festival