Awareness campaign
Klant Rijkswaterstaat Producent Pepijn Hubers Agency Jonge Honden Productie New West Regie Jack Westerlaken D.O.P. Yorick Leusink
Voor het 100-jarige bestaan van het NAP produceerde wij voor Rijkswaterstaat drie video’s. Deze video’s zijn onderdeel van een campagne over de bewustwording van de hoogte van het water. Samen met de Jonge Honden lieten wij het belang zien van het NAP.
1: de geschiedenis
Om hoogtes te meten gebruiken we het Normaal Amsterdams Peil, beter bekend als N.A.P. Hierdoor kunnen we de hoogte van het water nauwkeurig bijhouden. Zo leven we nu in een veilig en droog Nederland.
2. Overstroom ik?
Je bent je er misschien niet van bewust, maar meer dan 60% van ons land is gevoelig voor overstromingen. Dit lijkt soms allemaal zo van zelfsprekend, die Nederlanders en het water. Maar zo vanzelfsprekend is het niet. Weet jij hoe hoog het water bij jou zou komen, zonder de dijken?
3. Op pad
Pieter en Johan werken bij Rijkswaterstaat en doen metingen voor het NAP. ”Iemand is met een plan gekomen, zodat wij geen natte voeten krijgen. Er zijn een hoop mensen die zich dat niet realiseren.”